Darom/juosta




×

Įspėjimas

JLIB_APPLICATION_ERROR_LIBRARY_NOT_LOADING

JLIB_APPLICATION_ERROR_LIBRARY_NOT_LOADING

JLIB_APPLICATION_ERROR_LIBRARY_NOT_LOADING

Kofeino ypatumai: kiek jo turi populiariausi kavos tipai?

Įvairių tipų kava bent kartą per dieną atsiduria ant daugybės žmonių stalo. Vieni šia mėgaujasi prie gardžių pusryčių, kiti – deserto metu, o kai kuriems tai vienintelis gėrimas, padedantis išlaikyti produktyvumą. Visgi, nemaža dalis žmonių nepermąsto to, kaip kofeinas veikia organizmą, taipogi nesvarsto, ar neperžengia rekomenduojamos kavos dozės. Vertėtų atminti, kad skirtingi šio gėrimo tipai pasižymi nevienoda maistine verte. Visgi, populiariausiu variantu vis dar išlieka aukštos kokybės malta kava. Taipogi, tarp mėgstamiausių šio gėrimo tipų galima rasti ir cappuccino, latte, flat white variantus. Bionaturalis ekologiška kava yra idealus pasirinkimas tiems, kurie nori tik aukščiausios rūšies produktų. Bet kokiu atveju, sugrįžkime prie kofeino ypatumų – kiek jo turi populiariausi šio gėrimo tipai?

Kofeino kiekis įvairiuose kavos tipuose

Kofeinas daugelį žmonių veikia teigiamai, tačiau, čia egzistuoja tam tikra norma, kurios peržengti nederėtų. Kitu atveju, pastarasis gali tapti ir organizmui kenksmingu dalyku. Todėl, vartojant kavą, vertėtų prisiminti puikiai visiems žinomą taisyklę: „kas per daug – tas nesveika“. Bet kokiu atveju, skirtinguose šio gėrimo tipuose vyrauja įvairus kofeino kiekis. Pastarąjį lemia tiek kavos pupelės, tiek pačios kavos ruošimo būdas. Vienu iš populiariausių variantų vis dar išlieka espresso. Dideliame šio gėrimo puodelyje yra maždaug 126 mg kofeino. Panašus principas galioja ir kituose kavos tipuose, tarkime, latte ar cappuccino. Tuo tarpu, tirpi kava pasižymi maždaug 63 mg kofeino. Filtriniame šio gėrimo variante pastarojo taipogi nemažai – net 96 mg. Vertėtų paminėti, jog net kava be kofeino, savo sudėtyje turi maždaug 2 mg šios medžiagos.

Kiek kofeino suvartoti saugu?

Kaip jau minėjome anksčiau, nors kofeinas mūsų organizmams gali suteikti nemažai privalumų, vertėtų nepamiršti, kad šio padauginti tikrai nerekomenduojama. Įprasta paros dozė neturėtų viršyti 400 mg. Visgi, nėščiosioms derėtų išgerti vos vieną puodelį per dieną. Deja, neretai žmonės padaugina kofeino, per dieną šio surinkdami ir iš kitų gėrimų, tarkime, energetinio, tam tikros arbatos, coca colos. Tačiau toks „perdozavimas“ pasirodo ganėtinai aiškiais simptomais – pykinimu, nemiga, nerimu. Kita vertus, kofeiną kiekvienas žmogus toleruoja skirtingai, taigi, tikrai gali būti, jog sugebate išgerti ir gerokai didesnį, nei nurodyta, kiekį. Visgi, pernelyg rizikuoti nederėtų, kitu atveju, bėgant laikui, galite sutrikdyti tam tikrus savo organizmo procesus ir sulaukti bėdų.

Kofeino nauda organizmui

Visgi, jeigu saugios kofeino dozės neviršysite, pastarasis tikrai suteiks nemažai Jūsų organizmui naudingų savybių. Pirmiausiai, kava ne veltui yra geriama norint šiek tiek pražvalėti ryte, sužadinti savo darbingumą. Kofeinas ne tik suteikia daugiau energijos, bet ir pagelbėja dirbant protinį darbą, stimuliuoja kai kurias smegenų sritis. Dalis tyrimų teigia, jog pastarasis skatina ir dopamino išsiskyrimą. Šis neurotransmiteris yra atsakingas už patiriamo malonumo jausmą. Štai kodėl daugeliui asmenų, kavos puodelio gėrimas yra tartum šioks toks ritualas, po kurio kaipmat pagerėja nuotaika, atsiranda ramybė. Visgi, kofeinas pagelbėja atliekant ne tik protinį darbą, tačiau ir fizines užduotis. Taigi, šis padės ir tiems, kurie nori pražvalėti ryte prieš keliaujant į ofisą ir tiems, kurie ruošiasi į sporto salę. Kofeinas rekomenduojamas ir širdies ligų bei diabeto prevencijai. Žinoma, viskas priklauso nuo to, iš kokių gėrimų pastarąjį gaunate. Bet kokiu atveju, kaip galite matyti, kava yra ne tik skanus, tačiau ir išties naudingas produktas, visgi, jo nereikėtų padauginti.

22-28b

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode